pernillaskreativa.blogg.se - Växter

Växter

Visst är det härligt att sommaren plötsligt dök upp? Jag älskar det! För med sommaren och värmen så bara skjuter alla växter upp ur jorden :D
Idag har jag haft ute min växter på rastning, så de får känna vinden blåsa i bladen.
De växter som står på trappen är tomater, citroner och en avokado.

Sen är det några växter som får klara sig utan rastning.
Sallad
 
Och sockerärtor.


I helgen satte jag upp galler runt om mitt land, så katterna inte kan använda det som kattlåda... Hade bara galler liggande på landet innan, när jag började fylla det med jord och när jag satt mina frön. Men funkar ju inte riktigt att gallret ligger på landet när det börjar växa. OOOOCH! Det har nu börjat växa :D Det är en kämpe till sockerärta som börjat kampen att ta sig upp ur jorden.
 
 
Hur går det med era växter? (:

Kommentera inlägget här :