pernillaskreativa.blogg.se - Ormbunkar, körsbärsträd och vin

Ormbunkar, körsbärsträd och vin

Det är så himla härligt att bara sitta ute dessa värma, soliga dagar! Fast man får se upp för att bränna sig i solen och någon vidare ansträngande aktivitet är inte att tala om då det bara rinner svett när man bara sitter still.
Men att strosa runt i trädgården och titta på saker är rogivande. T.ex. så är jag så fascinerad av ormbunkar, och vi har ett gång i vår trädgård, så det blir mycket tittande på dem, nu när de håller på att rulla upp sig.
 
Sen fick våra körsbärsträd blommor över en dag! Det gick så fort att vi inte ens märkte det, helt plötsligt så var träden bara fulla av vita blommor. Jag hoppas det blir ett bra körsbärsår i år. Förra året var det mest bara skinn och kärnor på körsbären.

Medan träden är fulla av blommor så är mitt glas.. jag inte fullt, men lagom fyllt med vin (: Att sitta ute, dricka vin och läsa en bok, handarbeta eller bara lyssna på fåglarna får mig att må så bra (:

Hur njuter ni av detta härliga väder? (:

Kommentera inlägget här :