pernillaskreativa.blogg.se - Dagarna utan sociala medier

Dagarna utan sociala medier

Som ni märker så försvinner jag ibland och uppdaterar inte blogg (eller någon annan social media) på ett par dagar och detta är för att jag försöker ta pasuer från allt vad sociala medier är. Och när det väl kommer upp något här flera dagar i rad här så brukar det vara så att jag tidsinställt inläggen.
Sen kan jag inte förneka att jag kikar lite på fb, instagram och olika bloggar. Men det brukar bara bli ett par minuters snabbt tittande.

Istället försöker jag njuta av att våren är på ingång genom att spendera tid i trädgården, eller så ligger jag inne i soffan och läser böcker. Det har inte blivit  mycket att sy, men känner att det kliar i fingrarna, så snart är jag igång och syr med. Stickar det gör jag lite varje dag, när jag åker tåget till jobbet. Och jag har en stark längtan efter att börja snickra ihop saker till trädgården (:

Det jag vill ha sagt med detta inlägg är.. lägg undan telefonen! Starta INTE datorn! GÅ UT! :D
Jag vet inte om det bara är jag eller om ni är fler där ute, som börjar tröttna på sociala medier. Jag vill inte spendera flera timmar om dagen på att stirra i en skärm. Jag vill göra saker, skapa saker! Jag vill ut i naturen och känna vinden. Jag vill se världen som finns bakom min mobilskärm!
Jag vill promenera i skogen, jag vill fota allt vackert ute, jag vill sitta på knä och gräva i mina land, jag bara sitta och titta på vad som händer runt omkring mig.

Jag har nu börjat stänga av internet på mobilen när jag ska gå och lägga mig, försöker att inte "bara lite snabbt kolla fb" innan jag ska sova, utan jag stänger bara av internet och lägger mig. Försöker lämna mobilen inne när jag går ut, eller om jag är i behov av musik så tar jag med mig mobilen ut men stänger av internet. Bara sådana små saker för att banta mitt användande av sociala medier och istället lägga min energi på att göra saker jag känner att jag får ut något av.

Så frågan är, är ni fler som känner att ni börjar bli less på allt vad sociala medier är?
 
Bjuder på en bild av mig när vi var ute på promenad under påskhelgen (:
 
 
 

Kommentera inlägget här :