pernillaskreativa.blogg.se - Hej världen!

Hej världen!

ÄNTLIGEN! Har jag semester (: Och efter min semester jobbar jag troligen bara 10 dagar, sen är jag arbetslös. Om jag inte hittar ett annat jobb vill säga (: Men jag har varit duktig och spara lite pengar så jag överlever ett lite tag iallafall.
Under tiden som jag troligen är arbetslös så planerar jag att, förutom att söka jobb, att köra hårt med min youtube. Så min semester startas med att anteckna och planera upp för vad för videor jag ska göra. Självklart avnjuter jag ett glas rödvin medan jag planerar!
 
Ni får jätte gärna komma med förslag på vad ni vill se för videor på min kanal (: Här har ni en länk till min kanal!
 

Kommentarer :

#1: Bella

Hej !
Va roligt att du ska komma igen med nya youtubeklipp!

Har så mycket jag vill se och lära mig, det är tack vare dig som jag kan virka överhuvudtaget!

Nu när man är mammaledig så ska det bli så roligt att sitta och titta på din kanal när man sitter still i soffan och tar hand om lilltösen medans man samlar på sig mer idéer!
Jag skulle vilja se hur man kan virkar en filt med ett namn i . Fick en liten Elise för snart två veckor sen så jag vill ha hennes namn i en filt. Virkar man bokstäverna till namnet först och sen virkar in bokstäverna in i filten? ( är helt inne på filtar nu när det närmar sig höst!, är jag ensam om det, hehe??)
Sen skulle jag vilja lära mig hur man virkar v-Stitch.
Och hur man ökar och minskar maskor när man virkar.

Haha många önskningar!

Tack för en underbar blogg!

Kramar från Skåne //Bella

Svar: Hej Bella (:Blir så peppad och inspirerad av att höra att jag lärt folk handarbeta! Så kul att jag fått vara med och lära dig (:

Jag ska se över med filten, men en tanke jag får direkt är att man virkar en filt i valfri modell och sedan broderar in namnet? (: Men jag ska klurar på det, kan nog komma på något smidigt sätt att virka in namnet med!
Det är ju sannerligen högsäsong för filter! Och vad är inte mysigare än att bädda ner sig i en filt med en kopp thé och kolla på film (:
Ska kolla över V-stitch med (:
Öka och minska maskor är lätt, så det kan jag nog sno ihop två kort klipp på hur man gör det (:

Det är toppen att du kommer med önskningar! Inte alltid jag själv tänker på att jag borde göra videor på en del saker, så som hur man ökar och minskar maskor i virkning. Så det är bara att ösa på med önskningar så gör jag så gott jag kan av det (:

Tack själv Bella, för att du skriver till mig (:

Kramar!
Pernilla Einarsson

skriven

Kommentera inlägget här :