pernillaskreativa.blogg.se - Hundraåringen

Hundraåringen

Jag har nu läst klar årets första bok, alltså så har jag läst 1/20 böcker. Ett mål för iår var ju att läsa minst 20 böcker (: och det tror jag inte kommer vara några problem! 
 
Tänkte iallafall att jag kan ge lite tankar om boken och ett betyg.
 
Betyget blir 7/10
 
Det var en rolig bok att läsa, men den var inte riktigt i min smak då jag är mer för medeltid, fantasy, magi och pilbågar.
Men som sagt en rolig bok även om mycket gick alldeles för tillmötesgående för Allan Karlsson (hundraåringen). Men något jag gillade var att det var flera karaktärer med som man fick veta bakgrund till, även om det till största del handlade om Allans bakgrund och liv. Jag gillar när man inte bara berättar och gör boken om en enda karaktär utan låter läsaren lära känna flera personer.
 

Kommentera inlägget här :