pernillaskreativa.blogg.se - Genghis Khan - John Man

Genghis Khan - John Man

Äntligen har jag läst klart årets andra bok. Den var jurister alls så som jag tänkte mig, men ändå väldigt intressant. Jag hade förväntar mig att det skulle vara lite mer som en story och inte en.. ja mer eller mindre faktabok. Men fick lära mig massa spännande saker om Genghis Khan,  som var en så fascinerande och mäktig man! 
Jag har ju tidigare läst Conn Igguldens böcker, som var mer som en story, och det var en av de bästa bokserierna som jag läst. Så ribban var kanske lite väl högt satt för denna bok.

Men i John Mans bok fick man följa med John på hans resa igenom Mongoliet och han berättade om olika plats och vad som hänt där. Det var även mycket citat från texter som fanns från den tiden och även citat från andra nutida författare som fördjupat sig i Genghis. 
På det hela så får boken bara en 5/10 och detta mest för att jag hade andra förväntningar om boken. 

Kommentera inlägget här :