pernillaskreativa.blogg.se - Summering av mål 2016

Summering av mål 2016

Ja, nu är ju snart 2016 till ända och vi stiger in i 2017! Men innan jag berättar vad jag ska ha som mål och riktlinjer under 2017 så tycker jag allt vi gör en summering och ser hur det gått med mina mål under 2016!
 
Här är de målen jag satte upp för 2016:
Här har vi min lista över saker jag ville göra och hinna skaffa under 2016

  • Nå 5000 prenumeranter på youtube.
  • Skaffa mig en Shetland sheepdog.
  • Läsa 20 böcker.
  • Sy massa byxor, så jag faktiskt igen kan ha byxor som jag sytt själv! Mina favorit manscheter som jag sytt har jag användt så mycket att de nu är så slitna att jag inte kan laga dem, snyft...
  • Göra minst 20 nya videor till youtube (och då räknas inte t.ex. en spelista med 3 delar som 3 videos, utan som 1).
  • Sluta stirra så mycket på min mobil och istället kolla sociala medier när jag sitter vid dator (vilket inte är så ofta efter som jag måste gå heeela vägen upp för trappan och dessutom sitter i ett rum fullt med tyger och garn. Hur kan jag då sitta vid datorn när allt tyg och garn skriker åt mig att skapa saker!!!).
  • Börja röra mig mer, för min stackars kropp är klen. Med andra ord börja på någon aktivitet och gå ut mer, vilket jag kommer bli tvungen att göra när jag skaffar hund :D
  • Skaffa mig en pilbåga och börja skjuta igen :D Sköt ju lite ett tag men sen flyttade vi ju och då var det inte bara till att gå hem till vännen min som har pilbågar.
 
Så vi börjar med Youtube, och ja.. jag tog väl i lite när jag satte målet på 5000 prenumeranter! Jag har gått från ca 1700 prenumeranter (22dec 2015) till 2404 prenumeranter i skrivande stund, så det har ändå ökat 700 prenumeranter och det är då minnsan inte illa (och 956 585 visningar!!!!)! Men jag kanske kände mig lite väl självgod när jag satte målet, men en ska ju sikta högt (:
 
Punkt 2, skaffa en sheltie.. Den säger väl sig självt, för ni kan ju inte undgått alla bilder på min lilla rävunge Luna :D
 
 
Läsa 20 böcker. Detta tyckte jag ändå skulle vara ett enkelt mål, men ack och ve.. jag har hamnat i många perioder då jag inte haft lust att läsa pga annat att göra och pga stress, men ändå har jag lyckats lästa 20 böcker! Och det med nöd o näppe, för jag läste ut bok nr 20 idag :D
 
Byxor har jag sytt i mängde, även om det mest varit shorts!
Hittar dock bara bilder på favoritshortsen jag sytt.
 
Göra 20 videor till Youtube.. det är den punkt som jag klarat med råge. Totalt har jag lyckats lägga upp 30 videor/spellistor på min Youtube under 2016!
Här är ett litet urval av videor jag gjort under 2016(klicka på bilden för att komma till videon):
 
Att sluta stirra på mobilen och använda datorn mindre gick bra i början, men sen.. ja, det blir alltid att man slöar framför mobilen men jag försöker ändå byta ut mobilstirrandet mot att läsa en bok. Men har man t.ex. ont i huvudet eller är trött så brukar det inte gå bra att läsa en bok och då åker mobil fram lika förbannat,,
 
Om jag börjat rör mig mer än vad jag gjorde innan vet jag inte. Jag är ju ute och går promenade med Luna förvisso. Men detta har också varit en grej som gått i perioder. Ett tag yogade jag typ varje dag och gjorde massa övningar för min rygg (får ofta ont i svanken), men nu minns jag inte senaste jag gjorde någon av dessa grejer. Men har inte heller haft "tid" till att träna mitt i all julstress, när man kommer hem från en så intensiv dag (både psykiskt och fysiskt) så hamnar man i soffan framför en film och med en påse chips i händerna.
 
Åh vad jag önskar att jag skjutit mer med min pilbåge! Köpte ju faktiskt en pilbåge och sköt mycket ett tag, men vi har så lite trädgård hemma så svårt att ställa upp en bra bana och hälften av pilarna knäcktes på en vecka och någon försvann i skogen. Och jag ska tala om att pilarna är inte billiga (inte när man tjänar så "lite" pengar som jag)! Så har blivit att jag låtit bli att skjuta bara för att jag inte känner att jag kan investera i nya pilar..
 
Så detta var mina mål för 2016 och en summering av hur det har gått. Jag ser fram emot att sätta nya mål och riktlinger för 2017 och ska bli spännande och se resultatet för dem nästa nyår :D

Gott nytt år på er allihopa! :D

Kommentarer :

#1: JUNITJEJ

Vilken fin hund!

skriven

Kommentera inlägget här :