pernillaskreativa.blogg.se - Ödlor och fiskar

Ödlor och fiskar

Under tisdagen, på Teneriffa förra veckan, så hyrde vi bil och åkte till.. ja vart var det vi åkte?! Jag vet att namnet började på ett C... eller K. Men jag kan inte för allt i världen komma ihåg vad staden hette!
Iallafall, påvägen dit så stannade vi och fotade utsikten lite (det var mycket viktigt att göra många stopp för fotografering eftersom jag släpat med mig systemkameran och alla objektiv till Teneriffa).

Här har ni mig sittandes på en mur, vid första stoppet för att fota utsikt. Njuter av värmen och solen.
 
När vi var vid denna utsikten fick vi syn på ödlor! De var åtminstonde 30-40cm långa.
 
Sofie ville väldigt gärna hålla i ödlorna, eller iallafall fota dem på närmare håll, så hon började klättra ner för slänten i jakt på ödlor. Och det kryllade verkligen av dem!
 
Hon fick inte tag i någon ödla, så vi åkte vidare uppåt. Tillslut kommer man så högt att man är uppe vid molnen, då var vi såklart tvunga att stanna så jag kunde ta kort på det.
 
Vid nästa stopp så såg man ner till staden vi skulle till. På korten jag tagit på C... eller K... så ser husen ut som små leksakshus. Ser inte riktigt verkligt ut.
 
När vi var nere i standen så gjorde Magnus det han sett fram emot, snorkla och fiska!

Under tiden som Magnus snorkla och fiskade, så gick jag, Peter och min bror runt och spelade Pokémon Go inne i staden.
 
Tvingade också min bror att ta en fin bild på mig och Peter <3
 
Efter vi varit i C.. K.. ja vad staden nu hette, kommer grubbla på detta jäääätte länge tills jag orkar ringa mamma och fråga, haha. Iallafall, tanken var att vi skulle åka upp och titta (läs fota) Tiede (vulkanen). Men när vi skulle stanna och äta så var klockan så mycket, och det blir mörkt redan vid kl 18, så hade inte blivit mycket att se eller foto om vi åkte upp då, så istället hittade vi ett köpcentrum som vi strossade runt i, och även en matbutik som vi köpte med mat i.
Juste!! Vi gick in i en djuraffär och de hade kattungar för adoption där!! Och de var så sööööta och jag ville ta med mig alla hem<3<3<3
Här är utanför köpcentrumet, där det fanns ännu fler affärer.
 
 

Kommentera inlägget här :