pernillaskreativa.blogg.se - 1a december

1a december

Då var det 1a december och världen ser lite grå, blöt och tråkig ut.
Jag längtar tills det blir fint och vitt ute.
 
Jag längtar tills det lyser helt fantastiska färger på himlen under soluppgång och solnedgång.
 
Jag vill åka skridskor, bygga snögubbar och göra avtryck i snön.
 
Jag vill klä mig i myskläder och dricka té.
 
Och idag för 2år sedan började vi flytta in i vårt hus. Det kändes så stort! Från att bott i en tre till att flytta in i ett hus med 6 rum och kök + stor jävlar källare. Vad skulle vi ha alla rum till?! Jodå, Peter fick ett spelrum och jag fick ett syrum, perfekt att ha var sitt rum för sina intressen! Sen blev det såklart sovrum och vardagsrum. Sen har vi en "arbetsrum" då jag har min dator, ja här är det väl bara lite halvfullt med möbler. Men man måste hitta de perfekta möblerna (på second hand). Sen har vi mitt favoritrum (efter mitt syrum såklart!) och det är biblioteket :D Där finns världens finast bokhylla fylld med böcker som jag läst och ska läsa.
Är bara källaren som ekar lite tom, men jag har planer för den med...som ska fixas i sinom tid, haha.
Jag tror bestämt jag får ge er en rundtur i mitt hem, för har nog aldrig visat upp det riktigt. Är väl ändå på tiden när vi ändå har bott här i 2år nu? (:
När vi flyttade hit som var Appa här med <3 Min fina älskade katt. Han försvann i somras ): Har letat en massa efter honom och frågat grannar om de sett honom, men ingen har sett till honom. Jag hoppas han har det bra var han är och jag hoppas han någon gång tittar förbi här igen, för vi saknar honom så himla mycket <3 (Appa är den röda katten, och den mörka katten är Momo).
 
 
 

Kommentera inlägget här :