pernillaskreativa.blogg.se - En nästan bra dag

En nästan bra dag

Ja, denna dagen kunde varit en toppen dag.
Det börjad med att vi åkte hem till Peters mamma, för en fika och för att hon skulle få träffa min valp Luna. En av Peters systrar kom dit med sin schäfer, och det gick hur bra som helst för hundarna att leka. Sen åt vi pizza och efter det åkte vi hem igen.

Här hemma väntade ett lite projekt på oss. Vi hade påbörjat en inhängnad till Luna (hon är snabb som attan och när man ska kissa henne om natten så vill jag gärna inte att hon springer bort i mörkert!).
 
Vi satte igång att plocka ner planker från vinden i uthuset. Jag sågade, hög och täljde till "pålar" att banka ner i marken. Vi arbetade flitigt!
 
Tror det tog oss ca. 5h totalt att bygga ihop detta. Tog dock en himla massa tid att försöka får ner plankorna och så hade vi varit lite slarviga med att ladda skriuvdragarn! Men klara blev vi och bra funkar det :D
 
Sen kom Momo och undersökte. Han tyckter nog det är jätte bra att vi stängt in den lilla jobbiga, skällande saken så han kan få vara ifred när han är ute, haha (:
 
Ja som ni ser, en fantastiskt fin dag.. tills jag skulle duscha... Då hittade jag en fästing som bitit sig fast, ja närmare skrevet än ljumseken! Fy böveln vad äcklig den var!!! I ren panik drog jag bort den med fingrarna och tack och lov fick jag bort hela. Den kan dock inte suttit där särskilt länge då den var så platt att jag inte ens lyckades mosa den innan den fick en gratis åktur i toaletten.
Men finns det något jag har fobi för, då är det fan i mej fästingar! Och till råga på allt är jag ju lite (läs mycket) hypokondrisk. Så kommer vara ett par dagar av frenetriskt tittande på stället där fästingen satt... suck..

Har ni också haft toppen dagar som slutat mindre toppen det senaste? Jag skulle nog vilja påstå att denna dagen har haft det sämsta slutet på länge!

Kommentera inlägget här :