pernillaskreativa.blogg.se - Avstämning av mål 2016

Avstämning av mål 2016

Ja nu har ja faktiskt bra mer än halva 2016 gått, och jag känner att jag borde stämma av lite med min lista på mål för 2016 som jag skrev i december, 2015.

Här har vi min lista över saker jag ville göra och hinna skaffa under 2016

  • Nå 5000 prenumeranter på youtube.
  • Skaffa mig en Shetland sheepdog.
  • Läsa 20 böcker.
  • Sy massa byxor, så jag faktiskt igen kan ha byxor som jag sytt själv! Mina favorit manscheter som jag sytt har jag användt så mycket att de nu är så slitna att jag inte kan laga dem, snyft...
  • Göra minst 20 nya videor till youtube (och då räknas inte t.ex. en spelista med 3 delar som 3 videos, utan som 1).
  • Sluta stirra så mycket på min mobil och istället kolla sociala medier när jag sitter vid dator (vilket inte är så ofta efter som jag måste gå heeela vägen upp för trappan och dessutom sitter i ett rum fullt med tyger och garn. Hur kan jag då sitta vid datorn när allt tyg och garn skriker åt mig att skapa saker!!!).
  • Börja röra mig mer, för min stackars kropp är klen. Med andra ord börja på någon aktivitet och gå ut mer, vilket jag kommer bli tvungen att göra när jag skaffar hund :D
  • Skaffa mig en pilbåga och börja skjuta igen :D Sköt ju lite ett tag men sen flyttade vi ju och då var det inte bara till att gå hem till vännen min som har pilbågar.

Så vi börjar med punkt 1, att komma upp i 5000 prenumeranter innan 2016 är slut. Jag minns inte hur många prenumeranter jag hade vid nyår, men på ett inlägg från 22 dec 2015 så har jag lagt upp en bild på att jag hade 1700 prenumeranter. Så sen den bilden lades upp så har jag ökat till 2059 prenumeranter, vilket är fantastiskt! Men långt ifrån det målet jag satt att nå innan 2017 börjar.
Så jag får se om detta är något som jag kommer kunna boka av eller om jag tog i och var lite optimistik (: I vilket fall är varje nu prenumerant en underbar känsla av glädje, då jag vet att jag kan hjälpa någon annan att vara kreativ och skapa!

Punkt 2, skaffa en Shetland Sheepdog.. Ja ingen av er har väl missat min stolliga Luna?! Hon har tillhört min familj i snart 4 veckor nu och jag är så glad (efter så lång tids letande) att äntligen ha denna underbara hund hemma hos mig (:
 
Punkt 3. Läsa 20 böcker. Ja jag måste säga att där ligger jag bra till (: Har hittils hunnit läsa 11 böcker, är inne på min 12:e. Och med tanke på att jag snart inte har något jobb och hösten nalkas så kommer jag att sitta nergosad i filtar i soffan med en kopp thé och bok. Varvat med lite handarbete förstås!
Punkt 4. Sy massa byxor. Ja jag har sytt 3 par manschester byxor. Varav ett par sprack i röven när jag var på jobbet.. Sen har jag sytt 1 par shorts och jag har ett par shorts som ligger och väntar på linning och fållning. Men sömnaden har fallerat lite för mig, men jag hoppas motivationen kommer tillbaka snart (:
 
Punkt 5. Göra MINST 20 nya videor och lägga upp på youtube. Där ligger jag faktiskt väldigt bra till med. Har lagt upp 12 (håller just nu på med 13e) videor iår (: Och som sagt, så blir jag snart arbetslös (om jag inte lyckas få tag på ett jobb innan 1sep) och under tiden jag letar efter nytt jobb så har jag tänkt att jag ska lägga lite mer tid på handarbete och att göra videor så jag kan dela med mig av allt roligt handarbete (:
LÄNK TILL MIN YOUTUBE!
 
 
Punkt 6.Sluta vara inne på mobilen så mycket. Ja, det havererade ju ganska så mycket när Pokémon Go släpptes. Men innan dess så tycker jag faktiskt att det gick väldigt bra. Och sen är ju faktiskt Pokémon Go ett spel, så det räcknas inte riktigt som att stirra på sociala medier i mobilen :D Utöver att spela Pokémon Go, så knappar jag inte så mycket på mobilen som jag gjorde innan (:
 
Punkt 7. Börja röra på mig mer. Ja, det ökade ju markant när Pokémon Go kom, haha (: Näe men ett tag yogade jag väldigt mycket, som ni säkert märkte både här och på min instagram (@pernillaskreativa). Men sen jobbade jag väldigt mycket samtidigt som jag hade det sista i skolan och sen när skolan var slut, ja då jobbade jag ännu mera. Och då försvann energin för att orka göra något annat än att ligga i soffan och somna till serier. Men nu börjar jag komma igång lite igen med yogan, och det är så skönt! Plus att jag måste börjar med någon form av träning då jag varit på VC och sjukan och fått fastställt att jag har liiiite scolios (sne rygg) vilket troligen är orsaken till att jag så ofta har ont i svanken på vänster sida. Så får se vad sjukgymnasten ordinerar för övningar! Simning var bra iallafall, och jag gillar att simma (:
 
Punkt 8. Skaffa pilbåge. Ajamen! Det införskaffade jag mig lite spontant när jag mådde lite dåligt. Och genast blev jag mycket gladare, haha (: När jag precis fått pilbågen så sköt jag en lite varje dag, men sen gick typ hälften av pilarna sönder och jag blev dumsnål med mina pilar.. Det är inte billigt att köpa pilar, speciellt inte om man har sönder eller tappar bort minst en pil varje gång man är ute och skjuter. Men jag får försöker övervinna min dumsnålhet och gå ut och skjuta, för det är så himla kul :D

Det blev en låååång sammanfattning, men nu har både ni och jag koll på läget (;
Hur har det gått med era mål/löften? Och vad satte ni för mål/löften? (:

Kommentarer :

#1: Sara

Så himla bra med en halvtidsställning! :) Ska jag nog också göra med mina mål!

Svar: Är ett perfekt sätt att stämma av och, i mitt fall bli motiverad av att jag kan boka av en del av mina och även se att jag faktiskt kommit lång väg sen jag gjorde listan (: Så tycker verkligen du ska göra en avbokning :D
Pernilla Einarsson

skriven
#2: Queenceee

Så kul att se att du klarat många av målen! Det är så lätthänt att sätta några för att sedan bara skita i allt haha :)

Svar: Man måste motivera sig själv lite och peppa (: Sen får man inte sätta för många överdrivet svår nådda mål, några lätta några svåra så känns det bra när man iallafall klarat några (:
Pernilla Einarsson

skriven

Kommentera inlägget här :