pernillaskreativa.blogg.se - Avokado

Avokado

Kolla så fin mina avokadoplanta är!! Jag hade ju en stor fin avokadoplanta innan, men så fick jag för mig att jag skulle plantera om den och då dog den.. så då planterade jag nya kärnor och denna har växt något hiskeligt nu de senaste 2 veckorna (: har två kärnor till som jag hoppas börjar växa snart med. Det är ju så himla kul när man kan plantera frön och kärnor från frukter man äter och få fina växter i huset på köpet liksom (:

Brukar ni plantera kärnorna från frukten ni äter? Själv har jag planterat från avokado, citron, apelsin och clementin (:

Kommentarer :

#1: Sandra

Du får hjälpa mig med min egna lilla plantering till våren sen, hihi! Roligt att man faktiskt kan plantera om kärnor, när man var liten var det ju sånt man bara sa, men det funkar ju faktiskt. :)

Svar: Självklart :D Är ju så najs att kunna odla själv :)))
Pernilla Einarsson

skriven

Kommentera inlägget här :