pernillaskreativa.blogg.se - Gardiner

Gardiner

I helgen sydde jag mina första gardiner! Jag som sagt till mig själv att jag aldrig skulle sy gardiner.. Men var inte alls så hemskt svårt eller tråkigt som jag förväntat mig. Och när det dessutom knappt finns gardinkappor utan öljetter så har man ju inget annat val än att sy egna.

Och måste bara få säga att.. det är en HEMSK trend att alla gardiner ska ha öljetter.. Öljetterna är ju jätte stora och fula ): Tur att jag faktiskt kan sy så jag slapp köpa gardiner med öljetter bara för att det inte finns fina utan.

Så nu har jag också fått gnälla lite (: Är iallafall så himla nöjd med mina gardiner, har ju bott i vårt hus i 10månader drygt nu, så är väl på tiden att vi fick upp gardiner i de rum som varit utan!
 
Här har ni de gardinerna jag sytt upp själv (: Tycker tyger matchar bra till våra citron-tapeter i köket!
 
 
 
 
Vet inte om jag visat den nya spishandduken jag sytt, men här har ni den med (: (och glöm inte att ni kan sy egna utifrån videor på min youtube)
 
Sen har vi gardinen i biblioteket. Den är dock fördigsydd, men väldigt fin! Fast upptäckte att den kändes lite kort till vårt stora fönster. Så nu funderar jag på att köpa ett enfärgat tyg sy en lite längre gardin och hänga bakom.
 

Kommentarer :

#1: Marie

Annars kan du bara förlänga kappan med något tyg som passar brukar jag göra ;) förläng antingen nere eller mitt i ;) det va roligt att se dig i helgen kram

Svar: Ja något måste jag ju göra åt gardinen, för ser inte klokt ut!Detsamma :D
Pernilla Einarsson

skriven

Kommentera inlägget här :