pernillaskreativa.blogg.se - Skolavslutning och Jönköpings marknad

Skolavslutning och Jönköpings marknad

Idag var det skolavslutning, och usch vad jag är dålig på sådant! Jag har så svårt att säga farväl till folk, för en del av dem vet jag inte när jag kommer träffa dem igen. Men ändå så säger jag bara lite enkel hej då som om det var vilken annan vanlig skoldag som helst.. Hur är ni när ni ska säga farväl till folk? Har ni känsloladdade farväl där tårarna ligger och trycker i ögonen eller är ni som jag som lite rycker på axeln och bara går vidare?

Det har iallafall varit ett kul år med dessa fina textilare och jag ser fram emot ännu ett år där jag får träffa lite nya ansikten men även många återkommande (: och vi tyckte vi var många i textilen iår (10st) men nästa år ska vi bli ännu fler! Ska bli spännande.
 
Jag har lite dåligt med bilder från skolavslutningen men här är iallafall en bild på vart vi åt avslutningsfrukost. Det var kallt och regnade lite.. Men annars mysigt! Kärleksudden kallas detta ställe <3 (:
 
 
Sen var det avslutning i aulan, där vi fick höra sång och de delade ut stipendier och hölls tal. Sedan hade vi lite samling klassvis och fick säga farväl till varandra och sen gick vi gemensamt ner till matsalen och åt avslutningsmiddag. Middagen var så god att jag föråt mig, fick en hemsk matkoma!
 
Här har ni några bilder på min avslutningsklädsel. Inget märkvärdigt egentligen emot vad jag brukar ha på mig, men tänkte att det var ett bra tillfälle att använda min nysydda midjeväst. Är ju extra nöjd med den eftersom jag fållade alla kanter för hand med dold söm! Och klänningen har jag sytt själv med, egentligen är det väl lite av en mysklänning, haha.
 
 
Man får skutta och vara lite glad iallafall för att skolan är slut och man har lite sommarlov, för jag kommer ju faktiskt tillbaka till skolan i höst igen (:
 
Sen fick jag för mig att jag skulle styla lite hur vig jag var.. men jag var visst inet så vig längre som jag trodde, så nu får jag nog ta och öva min vighet lite!
 
Sen efter skolavslutningen åkte jag och två vänner och deras små vovvar in till jönköpings marknad. Var inget jag hade planerat utan blev lite spontant att jag följde med (:
Lyckades få med mig 3 nya böcker hem, behöver ju böcker så min stora bokhylla blir lite fylld någon gång!
 
 
Sen gick vi förbi en hantverksbutik som bland annat säljer saker som personer från folkhögskolan gjort. Och utanför butiken så hade de något som jag inte kunde motstå.. Hemliga paket!!!
 
Jag och hemliga paket.. ojoj, jag hade velat köpa hur många som helst! Men jag nöjde mig med ett, och jag valde efter vilken som hade finast omsalgspapper.
Nöjd blev jag med vad som var i, en kökshandduk i lin med ett handtryckt mönster på (: Så den hänger nu i köket brevid min egengjorda handduk med tryckta rödlökar.
 
 
Och så sist, till min stora glädje så hade mormor Magda ett stånd där de sålde glass! Så jag lyxade till och valde 3 olika smaker, citron, lakrids och mint.

Nu har jag hela sommaren på mig att komma på idéer inför kommade textilår, och jag har.. en del av sommaren på mig att göra lite "semester saker" (:
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: elin

Just i stunden är jag oftast inte så känslosam utan lite mer sådär rycka på axlarna, men efteråt när det verkligen sjunkit in att det är över så kan jag bli lite tårögd. Hur lång tid det går mellan de två varierar rätt friskt.

Mina senaste skolavslutningar har inte varit så känslosamma.
När jag slutade gymnasiet var jag så ohyggligt less att jag bara ville där ifrån, så det blev mest bara att jag stack utan att säga hejdå åt någon.
När jag avslutade mitt mellanår hade jag feber, så då blev det inte heller så himla känslosamt eftersom jag mest bara ville gå hem och lägga mig under täcket.
Universitetet fick ingen vettig avslutning. Jag trappade bara ner i kurser under ett läsår och så blev det bara inte av att jag kom tillbaka till hösten.

Egentligen är jag ganska värdelös på avslut tror jag, så jag stänger mest bara av och sköter om känslorna senare.

Svar: Vad skönt att det inte bara är jag som är sådan då! För när jag tänker på det har jag nog mer eller mindre bara slinkigt iväg på typ alla skolavslutningar eller typ när jag slutat på något jobb. Sen tycker jag det kan bli lite jobbigt om de man säger hej då till blir super känslosamma och en själv står där med ögon torra som en öken. Det känns så dumt när man inte själv verkar ta så hårt på det!
Pernilla Einarsson

skriven

Kommentera inlägget här :