pernillaskreativa.blogg.se - Lilla råbock i skogen bor

Lilla råbock i skogen bor

Igår kväll när vi satt och spelade tvspel så råkade jag snegla ute igenom fönstret i biblioteket och då såg jag en lite råock som stod och stångades med ett litet träd. Så fantastiskt söt var han!!

Jag lyckades få två hyfsade bilder, men jag förbannar mig själv varje gång det dyker upp djur utanför mitt hus.. Jag måste ta och spara ihop pengar till ett telezoom så jag kan få ordentligt fina bilder. Eller så får jag önska mig ett i födelsedagspresent, är ju bara drygt 2,5 månad kvar till min födelsedag (:
 
 
 
Men nu måste jag ta och fixa mig innan jag ska åka till jobbet! Sen blir det att vara fyllechaffis åt min mamma och styvpappa ikväll. MIn morbrors fru har fyllt 50år så det är storkalas, så då lovade jag min mamma att jag kunde köra dem, i utbyte mot mat! Haha (: Och på söndag blir det ännu mer kalas. Då blir det att fira min styvfarfar som fyllt år.

Vad ska ni göra i helgen? Är eran helg fylld med kalas med, eller ska ni bara sitta hemma och njuta av att det är just helg? (:

Kommentarer :

#1: elin

Ah, livet i skogen! :)

Hittills har jag inte gjort så mycket denna helg. Har mest virkat, läst och slösurfat.
Egentligen borde jag gå ut och njuta av solen, gå och handla, samt städa lite. Men men, vi får se hur det blir med den saken, det finns ju alltid det där fantastiska "i morgon" när man ska göra alla saker.

Svar: Haha ja brukar ju bli så att man gärna gör allt som känns enklast och bekvämast för stunden även när man har tusen saker som man kanske behöver göra! Men ibland får man vara lite bekväm av sig (: För det finns ju faktiskt ett imorgon!
Pernilla Einarsson

skriven

Kommentera inlägget här :