pernillaskreativa.blogg.se - Det där med att bara köpa tyg till andra

Det där med att bara köpa tyg till andra

Det är något som verkligen inte går!! Jag skulle i början av veckan bara köpa typ 5meter tyg, som allt ska vara till andra.. Men icke då, jag klampa ut från Ohlssons med 11,5meter tyg istället.  Men en måste ju få unna sig lite ibland när en knappt köper något annars (:
 
Ett tjusigt fisktyg blev det, och detta är både till en annan och till en själv (: Jag kunde ju inte motstå tanen på att sy ett linne eller ett par shorts i detta fantastiskt fabulosa tyg!
 
Söta små monster blev det också åt en annan.
 
Ett enkelt blåaktikgt tyg, till en annan.
 
Sonic, till min kära spelnörd till sambo. Får se vad det bli utav det, min tanke är kalsonger, men får väl se om Peter har några egna tankar om det.
 
Ännu ett tyg till min kära (:
 
Små söta ugglor till en själv, kommer med största sannolikhet bli en tygkasse alternativt en väska (:
 
Tyg som är planerat att bli en skjorta, till en själv (:
 
Sådantdär "bara-för-att-det-är-så.himla-fint-och-glittrigt-tyg"  till en själv (:
 
Till sist, ett gulligt lejontyg till en själv, som är född i lejonets stjärntecken (: Det blir möjligen en topp, eller kanske trosor! (:
 
Jag har som ni märker svårt att behärska mig när det gäller att köpa tyg! Hur är det mer er, kan ni behärska er när ni ska köpa tyg/garn? (:

Kommentarer :

#1: Freja

Nej, jag köper alltid mer än jag tänkt mig... Men försöker handla second hand, på rea eller stuvbitar så det inte blir så dyrt...

Svar: Då är vi lika! En vill ju ha mycket utan att ruinera sig själv helt (:
Pernilla Einarsson

skriven
#2: elin

Jag förstår att du köpte så mycket, för det var väldigt fina tyger :)

Jag har nog också lite svårt att behärska mig när det gäller garn, helst vill jag ju köpa allt och göra saker av det nu nu nu nununununuNUUUU. Det som sätter stopp för min del är min ekonomi, och det är kanske lika bra det, hehe...

Svar: Det blir ju lätt så! Men det är ju så kul att köpa det, man känner ju ren lycka. Så på det sättet kan jag förstå att folk blir shoppaholics, haha (:Min ekonomi sätter också stopp för att jag skulle köpa så mycket tyg och garn som jag vill, plus att mina lådor börjar bli lite väl fulla i pysselrummet!
Pernilla Einarsson

skriven

Kommentera inlägget här :