pernillaskreativa.blogg.se - Sidenmåleri och planer för nytt mönster

Sidenmåleri och planer för nytt mönster

Just nu håller vi på att pröva lite olika färger för tryck och måleri på tyg. Det senaste är måleri på siden, vilket var väldigt roligt! Så det kanske blir att man försöker sig på att göra en sjal eller dylikt i siden (:
Sen när vi ska fixera färger så kommer vi göra det i en saftmaja (hihi), vet inte än hur det funkar riktigt, kände mest att jag ville ha en anledning att skriva saftmaja för att det låter så kul!
 
Här är mina experiment med sidenmåleri. Kapsylerna har jag ställt en tyngd på för att se om det kan bli en effekt i färgen.
 
Jag håller även på att fixar med ett nytt mönster som jag tror kommer blir supergulligt!! Är min 7åriga lillasyster som står för designen på mönstret, jag har bara finjusterat det i photoshop. Har lite planer på hur jag ska trycka med det, kommer blir så fint (:
Men just nu får ni nöja er med en lite sneakpeak på hur mönstret är, så kan ni sitta med spänning och invänta ett färdigtryckt resultat av mönstret, haha (:
 
 

Kommentera inlägget här :