pernillaskreativa.blogg.se - Grattis till mig, i efterskott

Grattis till mig, i efterskott

Idag kom lite av min släkt hem till mig och firade min födelsedag lite i efterskott. Jag visste redan vad jag skulle få i present, men fick mer än vad jag trodde jag skulle få!

Det jag visste att jag skulle få var en... symaskin!! :D Så nu har jag en bra och ordentlig maskin att sy med (:
 
 
Fick även lite rödvin! De märks att de känner mig iallafall, haha (: (är en flaka i den guldiga påsen med).
 
 
Fick en super söt kruka med växt av mina systrar. De har gjort krukan själva med grus och.. ja jag antar cement (: Så himla söt! Sofie fick idéen av att jag pratat om att göra som en stenbrunn med ett litet tak (har några tegelstenar och tegelpannor liggandes som jag tänkte jag kunde göra detta av). Så då gjorde de en liten miniatyr åt mig! Fast de orkade inte göra ett tak, men den var ju hur söt som helst ändå.
 
 
Fick även en blomma av min styvfarmor och styvfarfar (:
 
 
Sen fick jag även pengar av min styvmorfar, för han vet att jag håller på att sparar till en hund så han ville bidra lite! Så himla gulligt av honom (:
Själv bjöd jag gästerna på lite blåbärspaj (ja ni vet ju att jag har varit ute och plockat) och egengjord vaniljsås (:
Glömde såklart ta kort på pajen och såsen när den var klar, så ni får se det som finns kvar av det istället.
 
 
Sen var jag ju tvungen att provsy med min nya symaskin! Så nu under kvällen så har jag sytt ihop ett par byxor till min stora lillasyster (: Hoppas hon blir nöjd med dem!! Jag är iallafall nöjd med min nya symaskin :D
 

Kommentarer :

#1: Linda

grattis i efterskott!

Svar: Tack (:
Pernilla Einarsson

skriven
#2: elin

Det var många fina saker du fick.
Jag funderar också på att önska mig en symaskin i present, har blivit så sugen på att börja sy saker på sistone, tydligen räcker det inte med att sticka och virka :) Sedan är det ju altid bra att ha en symaskin hemma också, så att man kan fålla gardiner och annat som uppkommer i vardagen med jämna mellanrum.

Svar: Ja varför nöja sig med en typ av handarbete när man kan lära sig så många :D Så det tycker jag verklige du ska överväga att önska dig (:
Pernilla Einarsson

skriven

Kommentera inlägget här :