pernillaskreativa.blogg.se - Julklappar jag gett bort

Julklappar jag gett bort

Ja, jag har ju såklart inte bara fått julklappar, utan jag har även gjort egna julklappar och gett bort. Men det är väl en självklarhet att göra egna julklappar när man handarbetar så mycket som jag gör (:
Så här kommer en del av det jag gjort och gett bort, var fler saker men har slarvat lite och glömt att ta kort på allt!
Detta är ett linne som jag sytt till min stora lillasyster (: Tycker det blev så himla fint! Hade velat ha det själv, men såklart så köpte jag bara en meter av tyget så räckte inte att sy ett linne till mig själv också.
 
Virkad halsduk i Harley Davidsson färgerna till min pappa, som har både sovrum och garage målat i dessa färger, så jag tänkte hans kläder kunde få matcha väggarna (:
Har även planer på att göra instuktionsvideo på hur man virkar en sådan här väldigt enkel halsduk (:
 
Här har vi en annan halsduk som min lillebror fick. Detta är ju färger som jag bara älskar!! Vet inte om han är dirket förtjust i färgerna, men han hade iallafall på sig halsduken hela kvällen (:
Har även tänkt göra en instruktionsvideo på hur man virkar denna halsduk, som jag själv tycker är lite snyggare när det är den här avsmalnande kanterna på (:
 
En väldigt enkel mössa till min låsasmorfar (:
 
En virkad mössa till min mormor (: Denna finns som instruktionsvideo på min youtube, klicka här för att komma till spellistan (:
En lite färggladare mössa till min farfar (:
 
Och så blev det även en mössa till farmor (:
Och denna finns ju också som instrukionsvideo på min youtube, klicka här för att komma till spellistan (:
Ännu en mössa, med lite fiskar på, till min låsaspappa som gillar fiskar väldigt mycket (:
 
En liten närmare titt på fiskarna (:
 
En stickad kofta till min mamma (:

Med jätte fina knappar som är gjora av kokosnöt (:
 
Har ni gjort några egna julklappar? Och isåfall vad har ni gjort? (:

Kommentarer :

#1: ida

Jag stickade en infinity scarf till min brors fru men de var den enda handgjorda saken jag gjorde till nån resten köpte jag.

Svar: Ja det tar ju sin lilla tid att göra alla julklappar själv, jag började ju redan i september! Nästa år vet jag inte om jag orkar göra alla julklappar själv, för det är så många som ska göras och jag kan ju inte ge mössor till alla varje år, haha (:
Pernilla Einarsson

skriven
#2: Freja

Nix, jag har inte gjort några klappar till nån. Men dottern gjorde en egen bild och tryckte på en T-shirt till sin bror!

Svar: Oh vad roligt, det kan ju vara en idé! Att bara trycka något på en t-shirt eller tygkassa och ge till alla i julklapp nästa år (: Tar ju sådan himla lång tid att sticka och virka allt. Jag började ju med julklappar i september, och det blir lite drygt att hålla på med dem så länge!
Pernilla Einarsson

skriven
#3: nina

härligt med hemmagjorda klappar. Jag lyckades få ihop en kofta till min kompis 3åriga dotter och sedan 4par strumpor till syskonbarnen och 2 par vantar.
skulle sy kattleksaker men det hans inte med, men kan sy dem nu i mellandagarna. Ville göra mer som den tidsoptimist man är men får ta det till födelsedagspresenter istället=)

Svar: Ja man tänker att man ska hinna så himla mycket men så hinner man ofta inte ens hälften av vad man tänk! Men låter som du hann en del ändå (: Haha ja jag brukar också tänka att jag ska göra till födelsedagspresenter, men sen brukar det bli att jag inte hinner göra det ändå för att jag kommer på för sent att jag ska börja med det!
Pernilla Einarsson

skriven

Kommentera inlägget här :