pernillaskreativa.blogg.se - Pyssel ala fogskum och båskytte

Pyssel ala fogskum och båskytte

Idag när vi kom hem från mamma så gick jag bort till min granne och skulle hjälpa honom med lite pyssel. Han håller på med bågskytte hemma och tänkte bygga en måltavla i fogskum, så han frågade om jag ville komma över och hjälpa till. Och medan jag ändå var där fick jag pröva att skjuta lite med han pilbåge. Jag har väldigt länge velat börja med bågskytte (har stått i kö till en båskytteklubb i över ett halvår), så var jätte kul att äntligen få pröva på. Och smidigt när jag bara behöver gå 200meter hem till honom för att få skjuta lite. Och han håller på att försöka starta en bågskytteklubb här där vi bor, vilket jag blev överlycklig för!!
 
Första pilen jag sköt lyckades jag skjuta bort för honom... suck.. Så sen fick jag öva på att få ett bra grepp och bara skjuta ner i backen. Men andra skottet jag sköt mot måltavla träffa jag mitt i prick!!! Sen så gick det inte lika bra, lyckads skjuta för högt hela tiden. Men ska ju komma över och öva mer så jag lär mig nog. Och jag kommer verkligen behöva börja träna mina armar, axlar och rygg för det känns nu efter bara ha skjutit lite.


Och här har vi måltavlan i fogskum som jag hjälpte till med. Först var det ju bara en stor klump som vi sen suttit och skärt ut. Vi bestämde att klumpen fick bli en kanin, den är ju inte riktigt klar för vi har fått fylla i lite hål med med fogskum, men sen när den är klar så ska den målar och sen ska vi pröva att skjuta i den och se om den håller eller om det kommer gå sönder direkt. För kan ju vara lite roligare att skjuta på en sådan här måltavla istället för bara massa cirklar på papper!
 
Den ser ju lite ut som en kanin iallafall, eller hur? (:
 
 

Kommentera inlägget här :